Projektuojant požemines arba uždaras automobilių saugyklas, svarbu, kad patalpos oro kokybė atitiktų sveikatos priežiūros teisės aktų reikalavimus. Jei vėdinimui renkamės ortakių sistemą, renkamės pastovų jo veikimą, neatsižvelgiant į realų poreikį. Jet Thrust veikimas paremtas pastoviu teršalų/dūmų monitoringu ir suveikimu kai atsiranda realus poreikis. Šios sistemos parinkimas sąlygoja daug geresnį vėdinimo pritaikymą besikeičiančioms sąlygoms. Ji pati prisitaiko prie besikeičiančio per parą garažo užimtumo, o tai leidžiai žymiai sumažinti eksploatacijos kaštus.
Vėdinimo sistemos veikimas ir dūmų šalinimo būdai
Jet Thrust darbo režimas priklauso nuo anglies monoksido kiekio patalpoje. Jis matuojamas specialiais detektoriais ir pasiekus ribinį kiekį įjungia vėdinimą. Patalpą išvėdinus sistema vėl persijungia į „budintį“ režimą.
Pagrindinis Jet Thrust sistemos uždavinys gaisro metu – kuo greitesnis dūmų plitimo stabdymas ir nukreipimas link ištraukiamųjų ventiliatorių. Ten jie akimirksniu šalinami iš patalpos. Suveikus patalpoje dūmų detektoriams “impulsiniai” ir „ašiniai“ ištraukiamieji ventiliatoriai pradeda dirbti maksimalaus greičio režimu. Ventiliatorių darbo galia yra pritaikyta sumodeliuoto gaisro išskiriamam energijos kiekiui šalinti ir užtikrinti žmonėms gerą matomumą evakuacijos metu. Ypač šia sistema bus patenkinti ugniagesiai gelbėtojai, kadangi prie pat gaisro židinio bus galima prieiti iš pavėjui esančios pusės.
Jet Thrust sistemos privalumai
Pagrindinis šios sistemos privalumas prieš ortakius išryškėja šalinant dūmus. Gaisro metu uždarose automobilių saugyklose jau po poros minučių dūmai apima visą jo aukštį. Kaip rodo praktika ortakiai nėra geriausias sprendimas šalinant dūmus iš patalpos. Tą įtakoja ribotas oro kiekis kurį galima jais transportuoti, staigiais pasikeitimais hidraulinėje sistemoje (padidėja oro srauto pasipriešinimas) ir ilgesniu laiko tarpu norint pasiekti maksimalią galią. Ortakių ištraukimo angos dažnai “ištampo” dūmus po patalpą. Tai apsunkina žmonių evakuaciją ir ugniagesių darbą. Tuo tarpu intensyvus dūmų veržimasis iš degančio automobilio reikalauja efektyvaus dūmų ir temperatūros šalinimo iš židinio vietos, link artimiausių ištraukiamųjų ventiliatorių. Automatika įjungia „gaisro režimą“ vos tik dūmų detektoriai paskelbia pavojų. Maksimalią galią visi ventiliatoriai pasiekia per kelioliką sekundžių.
- Mažesnė kaina. Pasirinkus Jet Thrust galima sutaupyti mažiausia 20% lėšų projektuojant ir montuojant. Eksploatacijos metu ši sistema mažiausia 40% pigesnė už kitas. Ko pasekoje žmonių saugumas tik pagerėja.
- Mažesnis oro srauto pasipriešinimas. Dažniau galima pritaikyti mažesnės galios “ašinius” ventiliatorius, taigi tylesnius ir pigesnius eksploatacijoje.
- Galimybė padidinti gaisrinio skyriaus plotą. Ši sistema puikiai veikia plačiuose ir netgi sudėtingo išdėstymo automobilių saugyklose. Tai leidžia sutaupyti eliminuojant brangias priešgaisrines pertvaras ir vartus, o tuo pačiu ir priešgaisrinio angų sandarinimo būtinybę.
- Galimybė eliminuoti Automatinę Gaisro Gesinimo Sistemą. Net gaisrinės saugos inžinieriai žino, kad automobilio sprinkleriais neužgesinsi. Panaudojus AGGS, galime pasiekti dūmų ir dujų temperatūros sumažinimą. Šis gaisro prigesinimo būdas sąlygoja tai, kad dūmai ir vandens garai pradeda slinkti patalpos pagrindu, kas ypatingai apsunkina jų šalinimą. Bandymai, atlikti natūrinėmis sąlygomis ir kompiuteriniai gaisro modeliavimai parodė jog naudojant vien Jet Thrust sistemą gauname identiškus temperatūros kritimo rodiklius gaisro židinio aplinkoje kaip panaudojus AGGS. Instaliavus Jet Thrust sistemą yra įmanoma atsisakyti automatinės gaisro gesinimo sistemos, nesumažinant gaisrinės saugos lygio automobilių saugykloje.
- Efektyvus vėdinimas. Teisingas šios sistemos išplanavimas garantuoja pilną oro kaitą, nepaliekant “mirusių erdvių” (kur nevyksta oro cirkuliacija), net labai plačiame, sudėtingos architektūros garaže.
- Optimalus požeminių automobilių saugyklų ervės išnaudojimas. Atsisakius ortakių sistemos lieka daugiau erdvės. Galima leisti įvažiuoti aukštesniems automobiliams arba atitinkamai patalpą sumažinti, taip sutaupant investicijas. Lubos tampa neapkrautos, estetiškai patrauklesnės.
- Lankstus darbas ir lengvas jo reguliavimas. Šią sistemą lengva pritaikyti trumpalaikiams poreikiams laikinai įjungiant, pakeičiant ventiliatorių darbo režimą.
- Trumpesnis projektavimo laikas. Nėra būtinybės projektuoti ilgus, sudėtingus ortakių tinklus. Nereikia gaišti brangaus laiko derinant išdėstymo su kitomis komunikacijomis.
- Trumpesnis montavimo laikas. Palyginus su sudėtingu ortakių tinklu, “impulsiniai” ventiliatoriai lengvi ir greitai montuojami projekte numatytose vietose. Ortakių montavimas, jų papildomas apšiltinimas ar ugniaatsparinimas – tai papildomas laikas (o laikas – pinigai).